Tuesday, November 22, 2011

biar cuma "anne" yang kenal "aci" nyer

“beb,berapa kali seminggu ko basuh baju?”

“awak,kasut awak ni selalu awak simpan kat rak kasut ke atau letak depan pintu jer?”

“abah,gaji abah berapa percent yg abah dapat berapa percent kena masuk akaun mak?”

So,how?mencabar tak soalan2 aku?soalan ni tak pernah ade dalam bank soalan KPM,kalau lecturer korang keluarkan soalan ni dlm midterm sila bg tau aku,aku nak mintak dia sain autograph kat idung panda bear aku.

Sometimes,people like to questioning others.macam soalan2 kat atas.yg aku tunjuk tu cumalah contoh soalan2 separa pelik.soalan mahapelik aku tak tulis,sbb takut korang dapat indigestion bila baca.

Some people sgt adore dgn mereka2 yang bertanya soalan2 seumpama soalan philosophy ni*baca lain keluar subhanallah 80 km sesat nyer*.Pada mereka,org2 yang selalu bertanya soalan2 luar alam ni adalah insan2 yg sgt caring,concern,ambil berat,dan tentulah….sangat sayangkan mereka.

Yes,I admit  it.dan tahniah kepada insan2 caring yg berjaya menggunakan hemispera kanan dan kiri korang dengan jayanya untuk create soalan2 nih.

Tapi,

Ape nasib orang2 macam aku?

Yang fikiranya mungkin bg orang2 normal agak terpesong dari landasan pemikiran homosapiens dgn 46 chromosomes.

Aku tak kan secara melulu hantar sms kat orang lepas abis solat dhuha*ke arah membina imej budak surau yg lelaki2 melayu idamkan*

“awak,kain pelekat awak yg awak selalu guna masa solat ade berapa kotak ye semua?ade part yang dah luntur?lepas solat selalu awak terus pakai kain tu ke awak tukar kain lain?”

Adakah aku perlu tanya soalan camtu untuk kelihatan caring?

Diri kita,kita yang tau.ade sesetengah perkara lebih elok jadi rahsia kita dan yes hanya kita.

Aku mungkin tak tanya dia dah makan ke belum tiap kali waktu lunch,tapi tiap kali ak nak makan walaupun Cuma biskut hup seng dah air kotak milo aku akan terpikir dia dah makan ke belum.dan aku takut nanti kalau aku tanya,dia cakap belum,aku akan tak lalu makan malah tak mustahil akan bungkuskan biskut hup seng yang tinggal 3 keping ni untuk dia.*aku maksudkan panda bear aku yg bermastautin atas meja study ni,bukan boypren,aku single,terima kasih*

Takpela,kesimpulanyer,sape nak rasa aku caring silakan,sape nak cakap aku tak caring pun silakan.

Hanya “anne” yang kenal “aci” nyer.

Peace^_^

2 comments:

rabiyatul adawiyah arifen said...

hahhh????

tika said...

ape yg hahhhh sgt nyer cik yah oooi...

Post a Comment

 
;